Koncept gry

6 05 2009

Chciałem Wam przybliżyć koncept mojej gry
Nazwa : Póki co brak – wymyśli się później, nie to jest teraz najważniejsze

Koncept:
# Gra 2D
# side-view
# shooter
# coś ala soldat, tylko że singleplayer
# oczywiście PC

O grze:
Będzie kilka trybów gry(?), głownym jest obrona wzgórza przed wrogami atakującymi lądowo lub z powietrza z obydwu stron. Gracz musi kontrolować obydwie strony wzgórza – trzeba mieć więc podzielną uwagę. Za zabicie wroga otrzymuje się pewną sumę $, którą będzie można wydać na wiele różnych rzeczy takich jak: miny, kamizelka, lepsza broń, więcej zdrowia, granaty, działo stacjonarne, wezwanie nalotu bombowego, dodatkowy pomocnik i wiele innych. Amunicja i apteczki będą spadały z nieba jak w wormsach w pewnej odległości od szczytu – wyprawa po takie skrzynki wiąże się więc z ryzykiem przegranej – bo przecież wrogowie mogą dojść na szczyt z drugiej strony.
Jeszcze nie wiem jak rozwiążę kupowanie rzeczy: czy będzie ciągła możliwość, czy będzie podział na dni i w nocy będzie się wydawało kasę, wybierało broń itd… Mam kilka opcji, jeszcze się zastanowię
Mapy będą generowane losowo, choć myślę, że dorobię możliwość zapisu/odczytu i kilka fajnych standardowo wbudowanych mapek. Chciałem w sumie zrobić, że po każdym tym hipotetycznym dniu mapa się zmienia na trochę inną, ale już sam nie wiem. Zresztą, to nie teraz najważniejsze.

Technologia:
# c++
# sdl – zarządzanie oknem/klawa/mysz/dźwięki itd…
# opengl – rysowanie
# dostępność na windowsa oraz linuxa

Co już mam:
# prawie działający Engine 2d, który będę kompletował w trakcie. W jego ramach opakowane w klasy i działające już mam m.in:
– inicjalizacja okna, fullscreen mode
– manager zasobów(tekstury,fonty)
– manager timerów
– rysowanie sprite’ow
– rysowanie animowanych sprite’ow
– wczytywanie plików ini
# prosty generator mapy wzgórza

Trwaja prace nad:
# Kilka podstawowych elementów GUI (edit ,button ,progressbar)
# Dopracowanie Engine’u <- to jest task ciągły, przecież może pod koniec projektu się okazać, że coś jest jeszcze potrzebne 🙂

Niedługo pierwszy screen – pokazujący GUI


Działania

Information

2 Komentarze

8 05 2009
TSr

Bardzo ładnie 🙂

9 05 2009
cywek

Powodzenia przy tworzeniu 😉 no i cierpliwosci, pewnie sie tez przyda 😀

Dodaj komentarz